خانه > هنری > گربه های ایرانی ، گربه های اصیل !

گربه های ایرانی ، گربه های اصیل !

کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد یکی از موضوعاتی که این روزها تقریبا در هر وبلاگ اصیلی می شه دید ، صحبت درباره فیلم » کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد » ساخته بهمن قبادی کارگردان هنری- اجتماعی هست . این فیلم شده موضوع روز و تقریبا من باب دیدگاه وبلاگ نویسان قدیمی و اصیل وبلاگستان فارسی- مثل صادق جم و عزیزانی دیگر- بررسی می شد.و در همه ی اوقات از این عکس به طور خاص استفاده می شد.

از این جهت خودم رو به عنوان کسی که این فیلم رو جزو فیلم های مورد علاقه ی خودش و حمایت این فیلم رو بر خودش خودش ضرورتی می دونه ، تصمیم گرفتم پستی در این وبلاگ رو به این مطلب اختصاص بدم .

این فیلم مثل فیلم های دیگه ی بهمن قبادی ، به موضوعی اجتماعی و تقریبا نادیده گرفته شده در ایران می پردازه. نمونه ی این اثر در کارها بهمن قبادی ، اثری به اسم دف بوده .  در ابتدا و بار اولی که این فیلم رو دیدم نتونستم بازی ضعیف بازی گران با ساختار قوی و هنرمندانه ی بهمن قبادی رو در یک جا قرار بدم . و تا حدودی آماتورانه بودن بازی بازیگران این فیلم ، بیش از حد عجیب به نظر اومد . اما بعد از مرور چندباره ی این فیلم به این نتیجه رسیدم که این بازی آماتورانه هدفی از بهمن قبادی رو در جهت عمیق کردن داستان نشون می ده . اگر اهل فیلم های هنری باشین متوجه می شین  که اغلب فیلم های هنری تاثیر گذار که اغلب در مورد سختی های زندگی افراد مختلف هست ، از دیالوگ های کلیشه ای و بازی های به اصطلاح ضعیف بهره می بره . که بر خلاف تصور عموم این حرکت تاثیر بیشتری بر روی ببیننده و ایجاد ارتباطی میان زندگی واقعی و فیلم می کنه که هدف کارگردان رو بیشتر نشون می ده .

علاوه بر اون در این فیلم از سبک های مختلفی -از موسیقی ملایم سنتی گرفته تا موسیقی های سنگین هوی راک و موسیقی های خیابانی مثل رپ – نمونه هایی گذاشته بود تا نشون بده که مجوز ندادن به موسیقی در ایران ، مختص به فرهنگ یا سبک خاصی از موسیقی نمی شه و دلیل مجوز نگرفتن موسیقی چیزی بیشتر از «ورود فرهنگ بیگانه » به کشوره .

در پایان قابل ذکر هست که «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد»  ، فیلم برگزیده ی جشنواره کن شده .

پی نوشت 1. در ادامه ی ذکر شدن این صفحه به عنوان «مجله» توسط  هیوا عزیز ، به تفکری عمیق و در نهایت به تغییراتی در این وبلاگ انجامید که بتونه این وبلاگ ، مجله محسوب نشه.

پی نوشت 2. به تازگی به نوشتن در وبلاگی با عنوان مینیاتور ،  به مینیمال نویسی همراه با دوستانی عزیز پرداختم ، که بسی وبلاگی جالب و با محتواییست .

پی نوشت 3. به جهت تحریم بالاترین و گسترش فرهنگ درست  و اشتراک گذاری درست و اصولی لینک ها فعلا به شما پیشنهاد می کنم تا به بلاگبان مراجعه کنین .  این وبسایت توسط نیما اکبرپور و امین ثابتی درست شده .

Share

  1. امین هاشمی
    ژانویه 19, 2010 در 7:08 ق.ظ.

    من خیلی دوست دارم این فیلم را ببینم هر جا رفتم گفتم آقا اینو دارید طرف فکر کرد یا بسیجی ام یا اطلاعاتی کپ کرد گفت نه بابا این حرفا چیه و …

  2. ژانویه 22, 2010 در 11:04 ب.ظ.

    با سلام. وقتی صحبت از موزیک ایرانی می شه تنها چیزی که سراغ آدم میاد حسرته. که این اواخر نامجو و کیوسک و نوابغی که توی این فیلم دیدیم کمی از غممون کاست
    چندتا از آهنگای این فیلم رو توی وبلاگم که از قضا وبلاگ اصیلی نیست گذاشتم برای دانلود
    http://mosawat.wordpress.com
    و چیزی که توی این وضعت آدم رو میتونه خوشحال کنه کمی خلاقیته که توی این کارها واقعا وجود دارند

  3. ژانویه 26, 2010 در 3:35 ب.ظ.

    من گفتم «مجله»؟ کی گفتم که خودم یادم نیس؟ اصن موضوع چی بوده تعریف کن من هیچی یادم نمیاد

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

